Eindejaarsbericht 2017

Peter Hager

December is altijd het moment om terug en vooruit te kijken. Heb jij je plannen voor 2018 al helemaal gemaakt? Bij Simplicate hebben we in ieder geval mooie plannen en daar geven we je hierbij graag een kleine preview van! En aan het eind van dit bericht twee praktische tips.

TERUGBLIK 2017

2017 gaat voor Simplicate de boeken in als een jaar van groei. Een record aantal nieuwe klanten is onze software gaan gebruiken. En ook bij onze klanten zien we enorme groei, in projecten, omzet, klanten en aantallen nieuwe collega’s. Geweldig om te zien dat het bij heel veel bedrijven zo goed gaat!

Groei legt vaak druk op de kwaliteit van je organisatie, en maakt je ook duidelijk waar zaken beter moeten. Daarom hebben wij in 2017 stevig geïnvesteerd in de organisatie achter ons product. Over een paar van onze projecten vertel ik graag wat meer:

EEN NIEUW FUNDAMENT

Onze nieuwe en bestaande klanten maken dagelijks intensief gebruik van Simplicate. Dat betekent een flinke belasting van de ‘back-end’. Dit kwam de performance van Simplicate niet altijd ten goede en dat wilden we koste wat kost oplossen dit jaar. Na een jaar van voorbereiding samen met specialisten zijn we in november overgegaan op een nieuwe en state-of-the-art hosting omgeving. Deze is een stuk sneller en draait volledig op ‘Docker’ technologie. Dat zorgt ervoor dat we bij piekbelastingen en verdere groei van het aantal gebruikers gemakkelijker en sneller kunnen opschalen. Laat je ons weten hoe je de performance nu ervaart? Dan kunnen we dit blijven optimaliseren. Daarnaast werken we nu samen met een firewall leverancier die ook de databeveiliging bij banken en verzekeraars verzorgt; maximale veiligheid van gegevens dus.

Een open roadmap en nieuw product management team
De kwaliteit van de software is voor ons het allerbelangrijkste. Daarom werken we voortdurend aan productvernieuwing en -verbetering. Dat doen we mede op basis van feedback van onze klanten. Daarom introduceerden we halverwege dit jaar een nieuwe feedback mogelijkheid via idee@simplicate.nl . De goede ideeën die klanten daar aandragen publiceren we op een publiek Trello bord waar we stemmen verzamelen van andere gebruikers. Op deze pagina lees je er over: https://www.simplicate.nl/roadmap Blijf ons vooral inspireren met jullie ideeën!

En meer…
Naast bovenstaande en honderden andere kleine verbeteringen realiseerden we in 2017 onder andere ook:

  • Nieuwe apps voor iPhone en Android
  • Nieuwe integraties met bijvoorbeeld Jira, Pinkweb en FiscaalGemak
  • Veel nieuwe rapportages, waaronder onderhanden werk
  • Een verbeterde inkoopmodule, goed geïntegreerd met boekhoudpakketten

VOORUITBLIK 2018

Van digitaliseren naar automatiseren
Er staat veel moois op het programma. Centraal thema is dat we de focus van de software steeds meer gaan verleggen van digitale vastlegging naar automatisering. Hier zul je steeds meer van merken.

Een nieuwe facturatiemodule
De afgelopen maanden hebben we gewerkt aan een van de grootste updates ooit: een compleet verbeterde facturatiemodule. Deze zal binnenkort gelanceerd worden.Wat je daarin kunt verwachten:

  • Het concept van diensten dat we hanteren in offertes en projecten wordt doorgetrokken naar facturen.
  • Het wordt mogelijk op één factuur abonnementen, vaste prijs diensten en nacalculatie te combineren.
  • Per afzonderlijk factuursjabloon kan worden ingesteld hoe gedetailleerd facturen moeten zijn (de gewenste verdichting).
  • Datzelfde zal gelden voor termijnen op een factuur.
  • Aan facturen op nacalculatie kunnen straks uren-bijlagen worden toegevoegd.
  • Het wordt mogelijk in één keer collectief conceptfacturen te genereren.
  • Uren kunnen straks worden bij- of afgeboekt.

Outlook integratie
Met de nieuwe Outlook integratie die we binnenkort lanceren kun je snel e-mails vanuit Outlook vastleggen in Simplicate. De inhoud van de mail komt dan automatisch in de juiste tijdlijn te staan.

En meer
Er staat nog veel meer op de rol in 2018, een paar highlights:

  • Een grondige optimalisatie van taken en workflows en de introductie van activiteiten.
  • Twee-wegs agenda integratie.
  • Een nog betere gebruikerservaring door updates van de user-interface en navigatie.
  • Zelf instelbare standaard-notificaties.

GDPR en AVG
Veel organisaties zijn druk met de overgang naar de nieuwe privacy wetgeving volgend jaar. Zo ook Simplicate. Begin volgend jaar zullen we je uitgebreid vertellen over wat we samen gaan doen om aan de nieuwe wetgeving te voldoen. Goed om alvast te weten: Simplicate zal komen met een op de nieuwe wetgeving afgestemde verwerkersovereenkomst.

Dank!
Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Ik ben enorm trots op het harde werk van het Simplicate team. Iedere dag helpen wij onze klanten met software die simpel en prettig werkt en bijdraagt aan succes.

Mede namens mijn collega’s wens ik je een gezond 2018 en succes met het realiseren van je plannen en doelen. Wij zijn dankbaar daar aan bij te mogen dragen.

P.S. Nog een paar kleine pro-tips om het nieuwe jaar goed te beginnen:

  • Wil je van een bepaalde dienst alle gebruikte prijzen in een keer aanpassen en/of indexeren voor het nieuwe jaar? Ga naar Instellingen ⟩ Projecten ⟩ Diensten. Daar vind je op de detailpagina een extra tabblad ‘Projecten met deze dienst'. Hier kun kun je alle diensten selecteren en de prijs wijzigen of indexeren.
  • Zorg ervoor dat je in je boekhoudpakket het nieuwe boekjaar alvast aanmaakt. Op die manier loopt de boekhoudkoppeling direct soepel vanaf 1 januari.
  • En tot slot: controleer even de teller factuurnummer (Instellingen ⟩ Algemeen ⟩ Bedrijfsprofiel ⟩Factuur). Heb je bij voorloop ‘geen’ geselecteerd, dan worden je factuurnummers per 1 januari niet vanzelf voorzien van 2018 en moet je dit handmatig aanpassen.

De meest complete en gebruiksvriendelijke bedrijfssoftware voor zakelijke dienstverleners.

Support en Sales

Ons team staat voor je klaar!