Groeistrategie Stimmt Simplicate Header

Aan de groeistrategie van Stimmt klopt alles

Klantverhalen

Tien jaar na de oprichting van Velten Media besluiten eigenaren Nick Velten en Danny de Wit dat het tijd is voor een frisse start. Op 1 februari 2019 toveren zij hun bedrijf om tot Stimmt. 'Deze naam past bij wie we zijn en hoe we gezien willen worden’, vertelt Nick. ‘In de afgelopen jaren zijn we verschoven van webbouwer naar digital partner. Daar waar we vroeger sites bouwden voor nog geen duizend euro, creëren we nu ‘digital awesomeness’. Dit zijn digitale maatwerkproducten waarin alles in balans is. Van superstrakke techniek en kick-ass design tot structuur, vormgeving en interactie.’ Samen met een gloednieuw kantoor in Enschede, moet deze merkstrategie zorgen voor een explosieve bedrijfsgroei. ‘Binnen twee jaar willen we flink groeien. Qua locatie, structuur en strategie zijn we daar al helemaal op voorbereid.’

PAS JIJ BIJ ONS?

Met 15 ervaren designers en developers bouwt Stimmt webshops, websites en webapplicaties voor zo’n 150 klanten, waaronder: Nedap, Sam Feldt, SciSports en Freshtival. Nick: ‘Dit zijn andere type klanten dan we vroeger hadden. We werken nu voor minder klanten, maar bouwen daardoor juist intensievere en langdurige relaties op. De rebranding was een logische vervolgstap. Met onze nieuwe naam willen we klanten aantrekken die bij onze dienstverlening passen. Het is een statement: wij zijn Stimmt. Hier staan wij voor. Pas jij bij ons?’

UNIEKE WERVINGSSTRATEGIE

Nick had nooit de intentie om een bureau te beginnen. ‘Het is eigenlijk een uit de hand gelopen hobby.’ Zijn compagnon Danny legt uit wat het geheim van hun bureau is: ‘Onze focus ligt vanaf het begin op doen wat we leuk vinden. En daarin uitblinken. We zijn altijd heel kritisch op onze kwaliteit geweest.’ Het aantrekken van nieuwe klanten is geen probleem voor Stimmt. ‘Werk is er genoeg, maar nieuwe collega’s niet. Toch willen we binnen twee jaar het aantal medewerkers verdubbelen’, vertelt Nick. Gelukkig heeft de naamsverandering een positief effect op het aantal sollicitanten. ‘We krijgen drie keer zoveel sollicitaties binnen als voor de rebranding! We hebben ook besloten te verhuizen van Hengelo naar Enschede. De werving van nieuwe medewerkers zal er makkelijker zijn met de Universiteit Twente en Hogeschool Saxion om de hoek.’

Simplicate Stimmt

GROEIBESTENDIGE BEDRIJFSSOFTWARE

Ook de bedrijfssoftware van Stimmt is klaar voor groei. Nick: ‘We gebruiken Simplicate nu twee jaar en we kunnen niet meer zonder. Het geeft ons veel inzicht: van lead tot project en van urenregistratie tot en met de facturatie. Hiervoor was deze informatie verspreid over allemaal losse tools. Nu heb ik overzicht en weinig administratieve rompslomp.’ Voor andere digitale bureaus heeft Nick een tip: ‘Als je Simplicate gaat gebruiken, doe het dan goed. Neem de tijd voor de inrichting en vraag de consultants om advies. Sommige bedrijven zijn gewend aan een bepaalde werkwijze en proberen Simplicate dan net als hun oude systeem in te richten. Dat werkt averechts. Je moet de tool gebruiken zoals het bedoeld is.’ Daarop kunnen wij alleen maar antwoorden met: dat Stimmt!

Vergelijkbare blogs