Snel aan de slag

De overstap naar nieuwe software raakt de kern van je bedrijf. Klantdata staat vaak in verschillende systemen. Je wilt niet ‘even uit de lucht’ zijn. Daarom helpen we bij elke stap. We hebben al honderden bedrijven succesvol begeleid en een volledig onboardingsprogramma uitgestippeld. Met ons advies en jullie inzet zorgen we samen voor een vliegende start.

Professionele bedrijfsvoering

De overstap is een uitgelezen kans om alle werkprocessen eens kritisch tegen het licht te houden. Wat loopt stroef en hoe kan dat beter? Wij adviseren en ondersteunen je bij deze belangrijke inrichtingsfase. Samen richten we Simplicate strak in. Hierdoor wordt jouw bedrijfsvoering weer eenvoudig vanaf de eerste dag.

Het onboardingprogramma

  • 1

    Kick off met Customer Success Manager

    Kick off met Customer Success Manager

    Als nieuwe klant krijg je een eigen Customer Success Manager en Business Consultant en Support Consultant toegewezen. We starten met de kick off, het moment dat we letterlijk van start gaan met Simplicate. Samen met de Customer Success Manager bespreken we de belangrijkste KPI's, doelen en eventuele bijzonderheden waar we rekening mee moeten houden. We doorlopen het onboardingprogramma en plannen tot slot de inrichtingsdag(en) met de Business Consultant in.

  • 2

    Samen werken vanuit een online onboardingprogramma

    Samen werken vanuit een online onboardingprogramma

    Na de kick off wordt je online onboardingprogramma verder aangescherpt, waarna alle taken voor je klaar staan. Je bepaalt zelf of met je eventuele projectleden, wat jullie zelf willen doen en wat je aan Simplicate wilt uitbesteden. Zo zorgen we er samen voor dat de onboarding een succes wordt.

  • 3

    Advies en ondersteuning van je Business Consultant

    Advies en ondersteuning van je Business Consultant

    Simplicate-klanten genieten van een hoogwaardige branchestandaard gebaseerd op de ervaringen van meer dan 15.000 gebruikers én onze visie op efficiënte bedrijfsvoering. Dit versnelt niet alleen het proces van de onboarding, maar geeft je ook een frisse kijk op de dingen die je doet. We starten daarom met het bespreken en analyseren van jullie huidige manier van werken, om vervolgens de juiste vertaalslag te maken naar de software van Simplicate. Hoeveel advies en ondersteuning je in deze fase prettig vindt is helemaal aan jullie.

  • 4

    De datamigratie

    De datamigratie

    Tijdens de overstap staan we uitgebreid stil bij de data die je reeds hebt opgebouwd en de vertaling daarvan naar Simplicate. Wanneer de basisinrichting goed staat, verloopt in veel gevallen de datamigratie geautomatiseerd. Het kan ook voorkomen dat we met elkaar de mouwen opstropen en gegevens handmatig in Simplicate zetten. Per situatie bekijken we dit en adviseren wij hierin.

  • 5

    Communicatie en training voor gebruikers

    Communicatie en training voor gebruikers

    Goede communicatie richting de medewerkers is cruciaal. Verandering vraagt om draagvlak. Het is belangrijk dat ook gebruikers de nieuwe manier van werken zien als een verbetering. Start het werken met Simplicate daarom altijd met goede communicatie en eventuele training. Simplicate kan hier in adviseren en assisteren.

  • 6

    We zijn live!!

    Je hebt besloten dat het tijd is voor verbetering. Je hebt gekozen voor de beste software in de markt. Je hebt je bedrijfsprocessen weer strak staan en de software goed ingericht. Je organisatie is enthousiast en werken wordt vanaf vandaag voor iedereen een stukje leuker. De livegang is altijd een feestje. Goed gedaan!

Kies voor een optimale inrichting

  • Je profiteert van een hoogwaardige branchestandaard gebaseerd op de ervaringen van meer dan 15.000 gebruikers én onze visie op efficiënte bedrijfsvoering.

  • Het versnelt de onboarding (en dus tijd en geld) en geeft je een frisse kijk op de dingen die je doet.

  • Onze Business Consultants weten als de beste wat allemaal wel en niet mogelijk is.

  • Je komt achteraf niet voor vervelende verrassingen te staan.

Hoe andere klanten de onboarding hebben ervaren

“Simplicate geeft ons de cijfers en rapportages zoals je dat zou willen.”
“Simplicate geeft ons de cijfers en rapportages zoals je dat zou willen.”
Viktor van der Wijk
CEO
“Simplicate is snel, overzichtelijk en super makkelijk in te richten.”
“Simplicate is snel, overzichtelijk en super makkelijk in te richten.”
Thijs Wansink
Partner
“Met elke minuut dat we in Simplicate werken, worden we blijer.”
“Met elke minuut dat we in Simplicate werken, worden we blijer.”
Erik Dokter
Directeur

  • Essentieel

    Alleen online onboarding

    €1000
    eenmalig
    • Online kick-off

      Telefonisch contact met een Customer Success Coach waarin de te ondernemen stappen met betrekking tot de onboarding worden besproken

      Circa 1 uur
    • Stap-voor-stap onboardingsprogramma

      Duidelijk stappenplan met de te ondernemen stappen, om een goede vertaalslag tussen jouw bedrijf en Simplicate te maken

    • Advies en ondersteuning van een onboardingspecialist

      Op basis van een online afpraak biedt de onboardingspecialst advies en ondersteuning

      Maximaal 2 uur
  • Standaard

    Online en fysieke onboarding

    €2500
    eenmalig
    • Online kick-off

      Telefonisch contact met een Customer Success Coach waarin de te ondernemen stappen met betrekking tot de onboarding worden besproken

    • Stap-voor-stap onboardingsprogramma

      Duidelijk stappenplan met de te ondernemen stappen, om een goede vertaalslag tussen jouw bedrijf en Simplicate te maken

    • Advies en ondersteuning van een onboardingspecialist op locatie

      Op basis van een afspraak op jouw kantoor biedt de onboardingspecialst advies en ondersteuning

    • Datamigratie

      Ondersteuning met het importeren van data uit andere systemen die jouw bedrijf gebruikt

    • Integraties

      Advies en hulp bij het gebruik en instellen van diverse integraties

  • Op maat

    Onboarding op maat

    vanaf
    €3500
    eenmalig

    Onboarding- en/of trainingsprogramma op maat. Volledig afgestemd op uw processen, branche, bedrijfsgrootte, oude software en behoefte.

Veel gestelde vragen over onboarding

Hoe lang duurt een gemiddelde onboarding?

We merken dat de tijd tot livegang vooral afhankelijk is van de bedrijfsgrootte (en/of meerdere vestigingen) en hoe duidelijk de bedrijfsprocessen gedefinieerd zijn. Dit wisselt dus sterk per klant.

De grootste uitdaging bij het ingebruiknemen van nieuwe bedrijfssoftware is de vertaling van de huidige werkwijze (vaak beperkt door de mogelijkheden van de vorige applicatie) naar de software van Simplicate. Vaak wordt zo'n moment (gelukkig) ook aangegrepen om de processen opnieuw tegen het licht aan te houden en de bedrijfsvoering naar een hoger niveau te brengen.

Ons advies: start liever een maand later waarbij de basis goed staat met duidelijke processen zodat het maximale uit de software wordt gehaald.

De gemiddelde doorlooptijd van de kick off tot het moment van livegang is +/- 1,5 maand.

Wat kan ik zelf al aan voorbereidingen doen?

Wanneer je voor Simplicate kiest plannen we meteen een kick-off in. Je krijgt toegang tot een digitaal projectbord waar we alle acties verzamelen om tot livegang te komen. Je vindt hier heel concreet de acties die je ter voorbereiding kunt uitvoeren.

Deze bestaan deels uit het uitvoeren van handelingen in de software, het lezen van ebooks waarin we de proces gedachte van Simplicate uitleggen, als het in kaart brengen van de huidige situatie (inclusief het verzamelen van de juiste data).

Ik wil graag al mijn data overnemen, kan dit ook?

Wij bieden importmogelijkheden van stamgegevens op de modules: CRM, HRM, Sales en Projecten. Per onderdeel is een import sjabloon (Excel bestand) beschikbaar. Deze is op te vragen via support@simplicate.nl.

Stel jezelf altijd wel de vraag of de data die je over wilt zetten ook gebruikt gaat worden. Vaak is het belangrijkste dat de historische data beschikbaar is en dat hoeft niet per definitie Simplicate te zijn. Zo kun je schoon beginnen en start je niet met een vervuild bestand.

Simplicate is toch standaard software? Waarom zou ik dan ook onboarding af moeten nemen?

Om een juiste vertaling te maken naar alle mogelijkheden die Simplicate biedt en hierbij de juiste beslissingen te nemen, begeleiden we altijd bij de opstart.

Je leert in korte tijd alle functionaliteiten van het programma en hoe dit specifiek voor jouw bedrijf kan werken. Daarnaast profiteer je van de branchekennis van de business consultant en zijn/haar ervaringen bij collega kantoren.

Kan ik ook zonder onboarding Simplicate gebruiken?

Het is onze zorg dat je het maximale uit Simplicate haalt. Daarom zullen wij altijd bij de onboarding betrokken zijn. Hoeveel ondersteuning je hierbij wenst, is aan jou. De sales consultant kan je hier goed bij adviseren.

De meest complete en gebruiksvriendelijke bedrijfssoftware voor zakelijke dienstverleners.

Support en Sales

Ons team staat voor je klaar!